uitkomen tegen slem

Plaats reactie
Pinguïn
Berichten: 102
Lid geworden op: 08-02-2016 16:59

uitkomen tegen slem

Bericht door Pinguïn » 13-12-2016 23:24

Nadat de tegenstanders via hun Multi een 24-25 Sans hebben getoond en daarna via 5!S en een kwanti naar 6SA boden
2!D - 2!H
2SA - 3!H
3!S - 4SA
6SA - pas, mag je uit:

!S K 7
!H K 10 9 8 6
!D T 4 2
!C J 8 7

Waar ga je voor?

Wild card
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-02-2016 18:58

Re: uitkomen tegen slem

Bericht door Wild card » 23-10-2019 12:04

Het ziet er niet zo goed voor ons uit.
In praktijk zou ik waarschijnlijk binnen een halve minuut met ruiten starten, maar nu denk ik er al een tijdje over na.
Maat heeft maximaal 1 of 2 punten. We moeten hopen dat schoppenaas rechts zit, denk ik. Partner zou de schoppens nogmaals kunnen stoppen, zo niet dan heeft de leider al gauw 7 minorslagen, 4 schoppens en hartenaas.

Spelers aan weerskanten kunnen punten hebben bijgeteld voor vijfkaarten. Dat zou wellicht voor een hartenstart spreken. Als partner daar de vrouw van heeft en schoppenheer is een stop, gaat het ongetwijfeld down. Die kans is al met al echter heel klein. Na een kwantibiedverloop bieden ze niet snel slem met slechts 31 punten samen.

We zouden ook klaverenacht kunnen starten, in de hoop dat de klaverenkleur AKQ9 om xxx of AKQ9x om xx ligt. Als maat echter de schoppens niet tegenhoudt, wordt het een lastig verhaal. Bovendien is het maar de vraag of de leider hier in trapt.

Eerlijk gezegd denk ik dat niets doen het beste is. Wie weet heeft partner J9xx of T9xx van schoppen en is die kleur daarmee dubbel gestopt. Ik start dus uiteindelijk toch ruiten.

Plaats reactie